Toyota Celica Forum banner

Moje dwa grosze na temat kodu P0420

40K views 9 replies 8 participants last post by  PETER PAN 2009  
#1 ·
Chciałbym podzielić się moim doświadczeniem z przerażającym kodem P0420, Sprawność układu katalitycznego poniżej progu (Bank 1). Nie jestem w żadnym wypadku ekspertem, więc możesz komentować lub krytykować mnie w dowolny sposób, jaki uważasz za stosowny. Mam nadzieję pomóc innym w rozwiązywaniu problemów z tym kodem.

Mówiąc prosto, kod oznacza, że ​​twój katalizator nie jest tak wydajny, jak powinien. Komputer twojego samochodu wie o tym, porównując poziom tlenu przed katalizatorem z poziomem tlenu za katalizatorem, używając dwóch czujników tlenu zamontowanych w rurze wydechowej.

Przejdźmy do drugiego. W katalizatorze katalizator (w postaci platyny i palladu) jest nanoszony na ceramiczny plaster miodu lub ceramiczne kulki, które są umieszczone w obudowie podobnej do tłumika przymocowanej do rury wydechowej. Katalizator pomaga przekształcić tlenek węgla w dwutlenek węgla. Przekształca węglowodory w dwutlenek węgla i wodę. Przekształca również tlenki azotu z powrotem w azot i tlen.

Zasadniczo czujnik O2 za katalizatorem szuka więcej tlenu w spalinach w porównaniu z czujnikiem O2 przed katalizatorem, aby sprawdzić sprawność katalizatora.

Pamiętaj, że jeśli masz inne kody wraz z P0420, może istnieć coś, co powoduje niesprawność katalizatora. Na przykład, jeśli jeździsz na zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszance, może to zniszczyć katalizator, zanieczyścić go lub spalić, więc upewnij się, że naprawiłeś wszystkie inne kody przed rozpoczęciem rozwiązywania problemów z P0420.

Mój samochód to Celica GT z 2002 roku z przebiegiem 150 tys. mil. Niektórzy ludzie mówili mi, żebym najpierw wymienił tylny czujnik O2, a jeśli to nie zadziała, spróbował przedniego czujnika O2. Myślę, że jeden czujnik mógł się zepsuć, ale w moim przypadku nie miałem żadnych konkretnych kodów czujnika O2 i nie chciałem wydawać co najmniej 120 dolarów na dwa czujniki O2, a potem i tak kupować nowy katalizator. Następnym krokiem było sprawdzenie, czy moje czujniki działają normalnie. W moich badaniach w sieci normalne napięcie wyjściowe dla czujników powinno wynosić od 0,1 do 0,9 V. Stwierdziłem również, że normalne zachowanie polega na tym, że przedni czujnik waha się w górę i w dół (być może z powodu regulacji paliwa?), a tylny czujnik utrzymuje się bardziej stabilnie na poziomie około 0,7 V, co moim zdaniem byłoby dobrym wskaźnikiem większej ilości tlenu w spalinach. Możesz użyć dowolnego skanera OBD2 z danymi na żywo, aby zobaczyć odczyt napięcia z czujników. Ja sam kupiłem narzędzie do skanowania ELM327 wifi OBD2 ze strony eBay za 22 dolary i aplikację na iOS, Dash Command, za kolejne 10 dolarów na mojego iPhone'a. Z łatwością mogłem zobaczyć, co robią moje czujniki O2 na wykresie za jedyne 32 dolary. Wyjścia miały normalne napięcia, ale miałem to, że tylny czujnik O2 naśladował przebieg przedniego czujnika O2. W tym momencie byłem skłonny powiedzieć, że katalizator nie wykonuje swojej pracy, a czujniki są w porządku. Poszedłem dalej i kupiłem katalizator z bezpośrednim dopasowaniem, zainstalowałem go i natychmiast uzyskałem normalne wyniki. Stałe 0,7 V na biegu jałowym dla tylnego czujnika O2. Oczywiście, gdy jeździłem, tylne napięcie zmieniało się, ale nie podążało już za przednim czujnikiem. Zresetowałem CEL, przejechałem się, uzyskałem wszystkie moje wskazania gotowości na odczycie OBD2 i przeszedłem inspekcję bez problemu.

Mam nadzieję, że to pomoże każdemu, kto może rozwiązywać problemy z P0420 i daj mi znać, jeśli tak się stanie, ale jest jeszcze jeden dylemat, z którym się zmagam. Teoretycznie katalizator nie psuje się sam z siebie. Coś innego zwykle powoduje awarię katalizatora. Istnieje problem ze zużyciem oleju związany z silnikiem 1zz, więc to może być przyczyną w moim przypadku, ale mój stary katalizator wcale nie wyglądał na zanieczyszczony ani nie miał przepaleń. Kupiłem też samochód zaledwie kilka tysięcy mil temu, więc nie znam jego pełnej historii mechanicznej. Będę musiał mieć oko na sprawy, ale mam nadzieję, że wystarczy mi na kolejne 150 tysięcy.
 
#6 ·
0420 Problemy czy ktoś może pomóc

Witajcie wszyscy, naprawdę mam nadzieję, że ktoś tutaj może pomóc.

Mam Toyotę Celica GT z 2003 roku z przebiegiem 180 000 mil. Rok temu zapaliła mi się kontrolka silnika, to początek tej irytacji. Odczytałem kod P0420 Code Catalyst System Efficiency Bank 1, ok, dobrze, wymieniłem czujniki 02 i po tej wymianie miałem ten sam kod błędu, z tym że tym razem konieczna była wymiana katalizatora. 2 tygodnie temu poszedłem go wymienić i mechanik powiedział, że z moim konwerterem C absolutnie nic się nie dzieje i pokazał mi go, był czyściutki. Okej, więc szukałem prostych rzeczy, wymieniłem korek wlewu paliwa i wczoraj wymieniłem zawór PCV i wąż, a dziś rano ponownie zapaliła się kontrolka silnika z tym samym kodem P0420. Jestem ponad frustracją, nie jestem pewien, czy to może być kolektor dolotowy.

Czy ktoś może pomóc?

Dzięki
 
#7 ·
Kod PO420 w Celicach jest zazwyczaj prawdziwy i wynika z zanieczyszczenia katalizatora w wyniku spalania oleju.

Mam ten kod od około 8 lat i nie wpłynął on na zdolność do jazdy.

Aby przejść inspekcję, zresetuj kody za pomocą skanera OBD2 i przejdź przez cykl jazdy, możesz znaleźć dobry plik PDF z opisem cyklu jazdy dla Celicy, monitor Evap nie zostanie przywrócony, co jest w porządku, o ile wszystkie inne zostaną przywrócone.

W zależności od tego, jak źle jest, może być konieczne oddalenie drugiego czujnika O2 za pomocą świecy zapłonowej, której nie używasz, lub dystansów dostępnych na Amazon.
 
#8 ·
Cześć wszystkim, jestem tu nowy i mam 5-biegową Celicę GT, którą mam od 17 roku życia do teraz, 20 lat i niedawno przeszedłem przez kod systemu cc, a dzisiaj, 1 września 2020 roku, zgasły trzy kontrolki silnika i jedyne inne problemy, jakie mam, to spalanie oleju, do którego używam gęstszego, zwykłego amerykańskiego oleju, co trochę pomaga, i przerywanie podczas przyspieszania. Ale chcę wiedzieć, czy ktoś wymienił korek wlewu paliwa, zanim zapaliła się kontrolka silnika cc, ponieważ ja i mój tata, będąc ludźmi, którzy rozumieją samochody, ale nie są profesjonalistami, pomyśleliśmy, że te dwie rzeczy są ze sobą zbyt blisko powiązane, prawie natychmiast po jego wymianie, ponieważ zepsułem poprzedni korek wlewu paliwa. Ale w każdym razie, to moje doświadczenie. Jeśli to pomoże, moja Celica to 2002 GT 1.8 1ZZ z przebiegiem 212 000 mil i wciąż działa jak marzenie.
 
#10 ·
Jasne. Załóż 2 przedłużki na czujnik O2 2. To spowoduje odczyt mniejszej ilości tlenu i usunie kod P0420.

Kilku dupków od kontroli SMOG może sprawdzić O2S2 i oblać go za manipulacje. Wybierz więc swojego testera mądrze.

Wymiana na aftermarketowy katalizator nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ ponownie ulegnie on zabrudzeniu, jeśli masz problem ze spalaniem oleju. Ponadto katalizatory AM używają tak mało metali szlachetnych do katalizy, że zużywają się znacznie szybciej niż katalizatory OEM.