Toyota Celica Forum banner

'95 Celica GT Motorwissel

503 views 8 replies 3 participants last post by  sefiro  
#1 ·
Hallo Celica-bezitters. Ik bezit momenteel een Toyota Celica GT-S uit 1995, uitgerust met de standaard 5sfe-motor en de automatische transmissie. Ik heb een All-trac '92 Celica gevonden met zijn 2e generatie 3sgte, versnellingsbak en turbo. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om de motor direct in mijn huidige at204-chassis te schroeven? Als iemand hier kennis van heeft, laat het me dan weten. Bedankt!

#2 ·
Je hebt een ST204 (geen AT204). Je kunt de 3S-GTE-motor prima op je transmissie vastschroeven. Motorsteunen passen ook redelijk goed. Maar je hebt geen ECU die zowel met een turbomotor als met een automatische transmissie werkt. De uitlaat zou totaal anders zijn vanwege de turbo. Moet de kabelboom van de turbomotor hebben. Als je erg handig bent met elektriciteit, zou je misschien een piggyback-ECU-opstelling kunnen maken om het te laten werken. De turbodrukregeling is cruciaal voor deze motoren - je instrumentenpaneel zou geen turbodrukmeter hebben - je zult een manier moeten vinden om de turbodruk te zien (minimaal ten zeerste aanbevolen). Er is een forum (www.alltrac.net) met veel mensen met All-Tracs - daar kunnen ze je misschien beter helpen.

#3 · (Edited)
Je hebt een ST204 (geen AT204). Je kunt de 3S-GTE-motor prima op je transmissie vastschroeven. Motorsteunen passen ook redelijk goed. Maar je zult geen ECU hebben die zowel met een turbomotor als met een automatische transmissie werkt. De uitlaat zou totaal anders zijn vanwege de turbo. Moet de kabelboom van de turbomotor hebben. Als je erg handig bent met elektriciteit, zou je misschien een piggyback ECU-opstelling kunnen maken om het te laten werken. De boostdrukregeling is cruciaal voor deze motoren - je instrumentenpaneel zou de boostmeter niet hebben - je zult een manier moeten vinden om de boostdruk te zien (minstens zeer aan te raden). Er is een forum (www.alltrac.net) met veel mensen met All-Tracs - zij kunnen je daar wellicht beter helpen.
Bedankt voor de gedetailleerde reactie! - Ja, ik realiseerde me dat ik "st" verkeerd had gespeld met "at". Ik begrijp wat je bedoelt met de ecu, maar de 3sgte wordt geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak, dat ben ik vergeten te vermelden. Ik denk dat ik alleen de 3sgte (2e generatie) en de hele turbo-opstelling en de kabelboom zal demonteren.
Nogmaals bedankt!

#4 ·
Zorg ervoor dat de ECU ook met de 3S-GTE wordt geleverd.

Ja, op een ST185 was de enige optie die de 3S-GTE had voor een transmissie een handgeschakelde versnellingsbak. Maar de 3S- en 5S-blokken zijn erg vergelijkbaar, dus ik denk dat een automatische transmissie op een 5S-FE op een 3S-GTE zou moeten passen. Maar de ECU op de 5S-FE speelde een rol bij het elektronisch schakelen ervan. De ECU op een 3S-GTE die een handgeschakelde versnellingsbak had, zal geen van de schakeluitgangen leveren die nodig zijn voor een automatische transmissie. Je moet een manier vinden om die hindernis te overwinnen.

#5 ·
Zorg ervoor dat de ECU ook met de 3S-GTE wordt geleverd.

Ja, op een ST185 was de enige optie die de 3S-GTE had voor een transmissie een handgeschakelde versnellingsbak. Maar de 3S- en 5S-blokken zijn erg vergelijkbaar, dus ik denk dat een automatische transmissie op een 5S-FE op een 3S-GTE zou moeten passen. Maar de ECU op de 5S-FE speelde een rol bij het elektronisch schakelen van de automaat. De ECU op een 3S-GTE die een handgeschakelde versnellingsbak had, zal geen van de schakeluitgangen leveren die nodig zijn voor een automatische transmissie. Je moet een manier vinden om die hindernis te overwinnen.
Geweldig, bedankt! Ik heb ook net een st205 gevonden die een paar uur geleden in de buurt van mijn stad opdook, wat geweldig is, aangezien de man de auto aan het demonteren is! Dus ik overweeg sterk dat dit beter zou zijn om erin te zetten. Ik vraag me af of je weet wat ik precies van de auto nodig zou hebben om deze 3sgte in mijn '92 GT-S automaat te zetten? Nogmaals bedankt voor alle hulp!

#7 ·
Zoals 93 zei, haal de
  • motor
  • intercooler
  • transmissie
  • harnas
  • ECU
  • carrosserie pigtails voor de ecu

Je zult je carrosserie kabelboom moeten aanpassen aan de nieuwe ECU

Je zult de intercooler moeten aanpassen aan de auto - d.w.z. een scoop/uitlaat aan de motorkap toevoegen of een aangepaste locatie maken.

#8 ·
Zoals 93 zei, haal de
  • motor
  • intercooler
  • transmissie
  • harnas
  • ECU
  • carrosserie pigtails voor de ecu

Je zult je carrosserie kabelboom moeten aanpassen aan de nieuwe ECU

Je zult de intercooler moeten aanpassen aan de auto - d.w.z. een scoop/uitlaat aan de motorkap toevoegen of een aangepaste locatie maken.
Als hij van plan is zijn automatische transmissie te gebruiken, hoe zal hij dan de elektronische besturing van het schakelen regelen? Dat wordt gedaan door de ECU, maar zijn 3S-GTE ECU, aangezien deze van een All-Trac komt, is gemaakt voor een handgeschakelde transmissie, dus deze zal geen elektronische schakelbesturing voor automatische transmissie leveren.

#9 ·
Als hij van plan is de automatische transmissie te gebruiken, heeft hij een aangepaste ECU nodig..... Of vind een automatische transmissie die niet elektronisch wordt bestuurd - A240L. Ik weet niet zeker of het zal aansluiten.

Ook voor de lijst met dingen als je overschakelt naar handgeschakeld, heb je ook nodig
  • shifter
  • versnellingskabels
  • koppelingspedaal
  • koppelingshydrauliek