Toyota Celica Forum banner

Mój mały biały Celica Gt z 1997 roku w wersji kabriolet to figurka.

2.2K views 20 replies 6 participants last post by  tonyp96  
#1 ·
Jestem zupełnie nowy w tej grupie. Cześć i dziękuję. Zwracam się o pomoc. Z góry dziękuję za Wasze pomysły. Teściowa (90 lat) dała mi swojego Celica z przebiegiem 113 tys. mil. Pracowałem nad nim i utrzymywałem go w ruchu dla niej przez lata. Nie był zbyt często używany. Myślę, że prezent przyszedł z klątwą, ponieważ wcześniej działał dobrze. Obecnie stoi w garażu mojego sąsiada, praktycznie jako figurka. Spędziłem GODZINY próbując dowiedzieć się, w czym tkwi problem.

Samochód odpala na zimno, działa doskonale. Idę do sklepu i kiedy wychodzę, może odpalić. Wkręca się na obroty, a następnie spada do najniższych możliwych obrotów i trzęsie się i skacze, a następnie gaśnie, nie reaguje na gaz. Potrzeba wielu prób, aby w końcu go uruchomić, a następnie muszę utrzymywać obroty znacznie powyżej biegu jałowego. Potem próbuję jechać nim do domu, ale nadal muszę utrzymywać obroty i zatrzymywać się, używając hamulca awaryjnego na znakach stopu, tylko po to, żeby mieć nadzieję, że uda mi się dojechać do domu. Kontrolka silnika zapala się za każdym razem i wskazuje na uszkodzony zapłon. Jeśli cudem uda mi się go uruchomić i będzie działał normalnie, kontrolka CEL gaśnie i samochód znowu działa normalnie. Byłem z nim w renomowanym warsztacie 4 razy. Za każdym razem, gdy go odbieram, działa dobrze przez kilka przejazdów tu i tam bez problemów, a potem znowu ten sam problem. Za każdym razem, gdy odbieram go z warsztatu, problem pojawia się szybciej i szybciej. Warsztat poddał się i powiedział mi, żebym zabrał go do mechanika, który zajmuje się starszymi Celicami. Na początku sam zacząłem wkładać pieniądze w ten problem. Nowa pompa paliwa i sitko, nowy filtr paliwa, nowy regulator paliwa i nowy czujnik skrzynki filtra powietrza. Ma dobre ciśnienie paliwa. Warsztat założył nowy rozdzielacz i nowy zapłon. Drugi raz kolejny zapłon, trzeci raz znowu nowy zapłon i nową cewkę. Około 5 lat temu samochód zrobił coś podobnego, więc zawiozłem go do Toyoty, wymienili zawór EGR i to wydawało się rozwiązać problem, ale samochód po tym rzadko był używany. W tamtym czasie samochód odpalał, ale obroty spadały do zera i trząsł się i grzechotał, ale nadal działał, miał opóźnienie w reakcji na gaz, ale wkręcał się idealnie, ale nadal spadał z powrotem do tych super niskich obrotów. Mam nadzieję, że ktoś na Forum mi pomoże. Kocham ten samochód, ale NIE MOGĘ mu w OGÓLE ufać.
 
#2 ·
Dużo tego było do czytania. Proszę podać numery kodów ECU (wszystkie). Wolę numery kodów niż pisemną relację o tym, jakie są problemy. To bardzo pomogłoby. Zakładam, że Twój Celica GT z 1997 roku ma silnik 2.2L 5S-FE? Czy zamienne zapalniki były wszystkimi częściami OEM Toyoty? Jeśli tak, jaki jest numer części Toyoty widoczny na zapalniku (w postaci xxxxx-xxxxx)?
 
#3 ·
Dziękuję za poświęcony czas i zainteresowanie. Kod po włączeniu to p1300 (problem z obwodem zapłonu). Masz rację co do pojemności silnika, co do 5s, tego nie wiem. Zamienniki nie były od Toyota OEM. Włącznie z oryginałem, który był w samochodzie, wymieniono jeszcze trzy, każdy z innych sklepów. Import Direct Moduł sterowania zapłonem - 14-0186 Wczoraj otrzymałem odpowiedź na ten post, w której stwierdzono, że należy sprawdzić czujnik temperatury i po przeczytaniu o tym, objawy są w rzeczywistości bardzo podobne do tego, co mam. Mam nowy i wymienię go dzisiaj. To logicznie wydaje się, że może tak dziwnie jest. Zawsze myślałem w głowie, że przy początkowym uruchomieniu wszystko jest zimne. Kiedy zatrzymuję się, żeby pójść na zakupy, wszystko jest teraz gorące i wtedy występuje problem z ponownym uruchomieniem. Jeśli samochód miałby stać przez wiele godzin, uruchomi się ponownie i będzie działał idealnie i bez CEL. PROSZĘ, jeśli masz więcej pomysłów, byłbym bardzo wdzięczny. Poinformuję, czy pomysł z czujnikiem temperatury działa, czy nie. Jeszcze raz bardzo dziękuję.
 
#4 ·
Miejmy nadzieję, że Twój sklep i Ty wymieniłeś oryginalne części Toyota OEM na nowe części Toyota OEM. Wygląda na to, że w przypadku zapalnika może tak nie być. Jeśli nadal masz swój stary, oryginalny zapalnik, najlepiej go ponownie zainstalować. Systemy kontroli Toyoty nie działają dobrze z częściami z rynku wtórnego, takimi jak zapalniki i rozdzielacze.

Biorąc pod uwagę, że nowe części nie zapewniły pozytywnej i długotrwałej poprawy, podejrzewam, że żadna ze starych części, które zostały usunięte, nie jest częścią problemu (możliwy wyjątek stanowią rozdzielacz i zapalniki, ale jeśli nadal masz oryginały, przywróciłbym je do użytku).

Odnoszę wrażenie, że albo masz jakiś problem z okablowaniem, albo masz ECU z kondensatorami, które ulegają awarii. Istnieje historia z tego okresu silnika 5S-FE, który ma podobne objawy i stwierdzono wycieki/awarie kondensatorów na płytce drukowanej ECU.

Instrukcja naprawy OEM Toyoty dobrze radzi sobie z przejściem do problemu P1300 dotyczącego tego, jakie diagnozy należy wykonać, a postępując zgodnie z nią, doprowadzi Cię do prawdopodobnie jedynego problemu, który go powoduje. Jeśli nie masz doświadczenia z elektronicznymi elementami sterującymi i uzyskiwaniem wartości napięcia/rezystancji za pomocą mierników na różnych komponentach, najlepiej zlecić to dobremu mechanikowi. Ale będą potrzebować instrukcji serwisowej. Czy masz oryginalny zestaw instrukcji serwisowych dla swojego Celica?

Jeśli podasz numer VIN swojego samochodu, mogę sprawdzić konkretny numer części dla Twojego ECU. Możesz znaleźć kilka używanych online. W przeciwnym razie w pobliżu mam kilka Celica 6. generacji, które mogą mieć dla Ciebie ECU, jeśli chcesz spróbować tego zamiast wykonywania diagnostyki. Jeśli nie chcesz udostępniać swojego numeru VIN na tym publicznym forum, możesz wysłać mi PW (prywatną wiadomość, zwaną konwersacją na tym forum).
 
#5 ·
Mam nadzieję, że Twój warsztat i Ty wymieniłeś oryginalne części Toyota OEM na nowe części Toyota OEM. Wygląda na to, że w przypadku zapalnika może to nie być prawdą. Jeśli nadal masz swój stary, oryginalny zapalnik, najlepiej go ponownie zainstalować. Systemy kontroli Toyoty nie działają dobrze z częściami z rynku wtórnego, takimi jak zapalniki i rozdzielacze.

Biorąc pod uwagę, że nowe części nie zapewniły pozytywnej i długotrwałej poprawy, podejrzewam, że żadna ze starych części, które zostały usunięte, nie jest częścią problemu (możliwy wyjątek stanowią rozdzielacz i zapalniki, ale jeśli nadal masz oryginały, przywróciłbym je do użytku).

Odnoszę wrażenie, że albo masz jakiś problem z okablowaniem, albo masz ECU z kondensatorami, które ulegają awarii. Istnieje historia z tego okresu silnika 5S-FE, który ma podobne objawy i stwierdzono wycieki/awarie kondensatorów na płytce drukowanej ECU.

Instrukcja naprawy OEM Toyoty dobrze radzi sobie z przejściem do problemu P1300 dotyczącego tego, jakie diagnostyki należy wykonać, a postępując zgodnie z nią, doprowadzi Cię do prawdopodobnie pojedynczego problemu, który go powoduje. Jeśli nie masz doświadczenia z elektronicznymi elementami sterującymi i uzyskiwaniem wartości napięcia/rezystancji za pomocą mierników na różnych komponentach, najlepiej zlecić to dobremu mechanikowi. Ale będą potrzebować instrukcji serwisowej. Czy masz oryginalny zestaw instrukcji serwisowych dla swojego Celica?

Jeśli podasz numer VIN swojego samochodu, mogę sprawdzić konkretny numer części dla Twojego ECU. Być może znajdziesz kilka używanych online. W przeciwnym razie na moim podwórku jest kilka Celic 6. generacji, które mogą mieć dla Ciebie ECU, jeśli chcesz spróbować tego zamiast diagnostyki. Jeśli nie chcesz udostępniać swojego numeru VIN na tym publicznym forum, możesz wysłać mi wiadomość prywatną (prywatną wiadomość, zwaną konwersacją na tym forum).
Bardzo dziękuję za cały czas i informacje, które właśnie przekazałeś. Przeprowadzam teraz eksperyment, właśnie wymieniłem czujnik temperatury, ponieważ czytałem, że może to powodować podobne problemy. Jeździłem nim, zostawiłem na 20 minut, uruchomił się od razu, normalnie by się nie uruchomił po dobrym rozgrzaniu i czasie postoju. Zamierzam zrobić to trzy lub więcej razy, aby zobaczyć wynik. Tak czy inaczej, na pewno dam Ci znać i bardzo dziękuję.
 
#7 ·
Czy kontrolka silnika nadal się świeci? Czy nadal otrzymujesz kod DTC P1300 z ECU? Czujnik temperatury nie może spowodować kodu P1300.
Nie sprawdziłem kodu, który wyrzucił po początkowej instalacji i uruchomieniu czujnika; jednak kontrolka się zaświeciła i świeciła w pierwszej części mojej próby (z zainstalowanym nowym czujnikiem temperatury). Wcześniej, kiedy w końcu mogłem go uruchomić przed nową jednostką, CEL zgasł. W drugiej i trzeciej części mojej próby wyjechałem samochodem jeszcze 2 razy, za każdym razem wyłączając go i zostawiając na około pół godziny, uruchomiłem go oba razy bez problemu i nadal bez CEL. Uwaga: na kilka minut przed zainstalowaniem czujnika temperatury wyczyściłem wkręcany otwór, który wchodzi do silnika i jest połączony z czujnikiem MAP za pomocą węża powietrznego, i spryskałem trochę wd40 w samym MAP. Jeszcze raz chcę podziękować za pomoc w tej sprawie. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, które masz w przyszłości. Planuję wykonać jeszcze kilka podróży i testów wyłączenia i poinformuję o tym.
 
#13 ·
Jestem zupełnie nowy w tej grupie. Witam i dziękuję. Zwracam się o pomoc. Z góry dziękuję za Wasze pomysły. Teściowa (90 lat) dała mi swojego Celica z przebiegiem 113 tys. mil. Pracowałem nad nim i utrzymywałem go w ruchu dla niej przez lata. Nie był zbyt często używany. Myślę, że prezent przyszedł z klątwą, ponieważ wcześniej działał dobrze. Obecnie stoi w garażu mojego sąsiada, praktycznie jako figurka. Spędziłem GODZINY próbując dowiedzieć się, w czym tkwi problem.

Samochód odpala na zimno, działa doskonale. Idę do sklepu i kiedy wychodzę, może odpalić. Wkręca się na obroty, a następnie spada do najniższych możliwych obrotów i trzęsie się i podskakuje, a następnie gaśnie, nie reaguje na gaz. Wymaga wielu prób, aby w końcu odpalił, a następnie muszę utrzymywać obroty znacznie powyżej biegu jałowego. Następnie próbuję zabrać ją do domu, ale nadal muszę utrzymywać obroty i zatrzymywać się za pomocą hamulca awaryjnego na znakach stopu, mając nadzieję, że uda mi się dojechać do domu. Kontrolka silnika zapala się za każdym razem i wskazuje na uszkodzony zapłonnik. Jeśli cudem uda mi się go uruchomić i działa normalnie, kontrolka CEL gaśnie i samochód znów działa normalnie. Byłem z nim w renomowanym warsztacie 4 razy. Za każdym razem, gdy go odbieram, działa dobrze przez kilka przejazdów bez problemów, a potem wraca do tego samego problemu. Za każdym razem, gdy odbieram go z warsztatu, problem pojawia się szybciej i szybciej. Warsztat poddał się i powiedział mi, żebym zabrał go do mechanika, który zajmuje się starszymi Celicami. Na początku sam zacząłem wkładać pieniądze w ten problem. Nowa pompa paliwa i filtr, nowy filtr paliwa, nowy regulator paliwa i nowy czujnik skrzynki filtra powietrza. Ma dobre ciśnienie paliwa. Warsztat założył nowy rozdzielacz i nowy zapłonnik. Drugi raz kolejny zapłonnik, trzeci raz znów nowy zapłonnik i nową cewkę. Około 5 lat temu samochód zrobił coś podobnego, więc zabrałem go do Toyoty, wymienili zawór EGR i to wydawało się rozwiązać problem, ale samochód rzadko był później używany. W tamtym czasie samochód odpalał, ale obroty spadały do zera i trząsł się i grzechotał, ale nadal działał, miał opóźnienie w reakcji na gaz, ale wkręcał się idealnie, ale nadal spadał do tych super niskich obrotów. Mam nadzieję, że ktoś na Forum mi pomoże. Kocham ten samochód, ale NIE MOGĘ mu w OGÓLE ufać.
Masz uszkodzoną jednostkę MASS AIR FLOW. Zapomniałem, jak to nazywała Toyota, ale znalezienie problemu w moim kabriolecie Celica GT z 1991 roku zajęło mi kilka lat.
 
#16 ·
Jeśli nadal masz problemy (minął już prawie miesiąc, odkąd ostatnio rozmawialiśmy), daj nam znać. Jeśli masz problemy, podaj swój numer VIN. Chciałbym zobaczyć, jaki ECU musi być w Twoim samochodzie. Mam kilka tych Celic 6. generacji na złomowisku. Jeśli jeden pasuje do Twojego, dobrze byłoby odłożyć go na złomowisku, na wypadek gdyby zabrakło Ci opcji, a ECU byłoby prawdopodobną przyczyną. Numer części ECU musi dokładnie pasować do Twojego. Istnieje kilka numerów części dla każdego roku modelowego i zależy to od roku modelowego, typu silnika, typu skrzyni biegów, typu emisji itp.
 
#17 ·
Cześć, 93celicaconv i cała społeczność Toyoty Celica - wracam do tego starego wątku, ponieważ mam podobny problem do autora oryginalnego postu. Mam kabriolet GT 97 z silnikiem 2.2L 5S-FE. Otrzymuję kod P1300 - Usterka obwodu zapłonnika nr 1. Miałem ten problem 3 i pół roku temu przy przebiegu 80 800 mil na liczniku, co wymagało wymiany ECU #89661-2D700. Opłata w wysokości 490 USD została naliczona za ECU w listopadzie 2021 r. Diagnozę i instalację wykonała renomowana firma zajmująca się serwisem elektrycznym samochodów.

Poza tym problemem samochód jest w fantastycznym stanie, obecnie z przebiegiem 88 800 mil. Zakładam, że mam kolejną awarię ECU i że może to stać się problemem chronicznym, wymagającym zakupu kolejnego modułu. Chciałbym poznać jakieś sztuczki, aby potwierdzić problem. Poza tym nie boję się nakrętki ani śruby i zakładam, że wymiana ECU jest dość prosta. Jednak nie jestem zbyt dobry w technologii i obawiam się, że będę musiał wykonać aktualizację oprogramowania. Ponadto, czy jest jakaś opinia na temat internetowych sprzedawców, którzy oferują regenerację OEM? Niektóre recenzje mają mniej niż 5 gwiazdek. Zasadniczo szukam wskazówek od osób, które już to przeszły. Z góry dziękuję za pomoc i wiedzę. Jim
 
#19 ·
Jeśli chcesz przeprowadzić diagnozę elektryczną, potrzebujesz wysokiej klasy miernika z cyklem HZ/duty lub oscyloskopu, możliwości przebijania przewodów lub dostępu do pinów w wiązkach przewodów, schematu elektrycznego i głębokiego zrozumienia sygnałów generowanych/odbieranych przez ECU.

W przypadku obwodów zapłonowych ECU odbiera sygnał z rozdzielacza lub czujnika położenia wału korbowego. Następnie wysyła sygnał do zapalnika, który steruje cewką. Sygnał potwierdzenia jest często wysyłany z powrotem do ECU.
Dzięki, Sefiro, za szybką odpowiedź.
Wiedziałem, że byłem poza moimi możliwościami z punktu widzenia wiedzy i sprzętu. Moim pierwotnym pomysłem było kupno ECU z jednej z różnych opcji online, Flagship One, All Computer itp. Po potwierdzeniu numeru VIN i numeru modelu ECU, reklamują się jako plug and play. Czy Ty lub inni koledzy z forum macie opinię na ten temat? Czy odnieśliście sukces w "poking and hoping"? Czy istnieją inne możliwości, czy też polecasz powrót do profesjonalisty?
 
#20 ·
Części strzelby....
Możesz wymieniać części, aż samochód zadziała, ale możesz wydać tak dużo na dodatkowe części, które nie były potrzebne.

Czas nauczyć się testów diagnostycznych, abyś był lepiej poinformowany o tym, jak działa samochód i był w stanie zidentyfikować 1 część, którą należy wymienić.
 
#21 ·
Witaj 5625,
Czy rozwiązałeś swój problem? Nie widziałem wcześniej twojego posta w kwietniu (powinieneś był założyć nowy wątek). Kupiłem ECU od Flagship w marcu 2025 i działało. Do tej pory, 6 miesięcy później, nadal działa. Otworzyłem mój ECU i nie widziałem przeciekającego kondensatora, ale mógł to być przerwa w obwodzie lub coś innego niewidocznego (lub awaria kondensatora, która nie jest widoczna).